perjantai 16. joulukuuta 2011

Joululahjoja ja nettiostoksia

Päätin luottaa omiin valokuvaustaitoihini enkä tarkistuttanut kenelläkään tässä päivityksessä esiintyviä kuvia, joiden kuvauspaikkana toimi meidän olohuoneen matto. Toivottavasti edes melkein onnistuivat...

Joululahjaksi saamaani hassua lankaa
Sain kuvassa olevan lankakerän ystävältäni joululahjaksi (uskallan esitellä sen täällä näin ennen joulua, sillä se ojennettiin minulle somasti muovikassissa ja samalla esiteltiin kassin sisältö). Mutta mitä ihmettä tuosta langasta voi tehdä?

Langan saatesanat olivat: "tässä sulle tällasta sormivirkkauslankaa." Teenkö minä siitä sitten piiiiiitkän madon? Vai voiko sormin virkata jotain muutakin kuin ketjusilmukkaa? Vai pitäisikö minun ostaa joku iso virkkuukoukku? En tiedä yhtään, mihin tuollaista lankaa käyttää. Ideoita?

Lankaa ja pyöröpuikot netistä
Tämän kuvan sisältönä on ensimmäiset lankaostokseni netistä, Rouva Pyryn lankakaupasta. Näistä pitäisi syntyä ihan omalla ohjeella tunika. Tajusin tosin tilauksen tehtyäni, ettei nuo langat taida riittää... Olen tottunut vain Seitsemän veljeksen isoihin lankakeriin enkä sitten osannutkaan ajatella, ettei kolme kerää ehkä riitäkään tunikaan. NO, aina voi tilata lisää...

Minulla on oikein hieno suunnitelma tulevasta tunikastani, mutta sen kimppuun pääsen vasta sitten, kun olen puikoilla olevan joululahjan neulonut valmiiksi. Tällä hetkellä ainakin on kova luotto siihen, että päässäni syntynyt malli toimii kivasti - saa nähdä sitten, kun alan sitä tehdä. Ohje myös ilmestynee tänne, kunhan olen tunikani valmistanut ja kirjannut ohjeen ylös. Huh, mikä tavoite! En ole vielä koskaan neulonut mitään niin suurta... Ja aion aloittaa omalla ohjeella. Elämässä täytyy olla haasteita.

Ei kommentteja: